Urząd Marszałkowski zlecił audyt trasy rowerowej

7 listopada 2017
Istnieje duża szansa, że planowana trasa wzdłuż Jeziora Goczałkowickiego będzie włączona do Wiślanej Trasy Rowerowej. Z tą propozycją przyjechał ostatnio do Starostwa Powiatowego w Pszczynie Aleksander Kopia, śląski oficer rowerowy. Podczas spotkania ustalono, w których miejscach obie trasy mogłyby się łączyć, omówiono organizację ruchu i oznakowanie Wiślana Trasa Rowerowa jest najbardziej zaawansowanym projektem rowerowym, finansowanym przez samorząd wojewódzki. Obejmuje znaczną część województwa śląskiego i jest jednocześnie częścią projektu ogólnopolskiego. Jest przejezdna na całej długości od punktu startowego na zaporze nad Jeziorem Czerniańskim u zbiegu Czarnej i Białej Wisełki aż do granicy z Małopolską. Urząd Marszałkowski zlecił audyt tej trasy, powstał też projekt organizacji ruchu, a trasa zostanie na całym odcinku oznakowana znakami typu R4.

- Jezioro jest częścią Wisły, a planowana przez powiat pszczyński i pozostałych partnerów ścieżka, pozwoli nam uatrakcyjnić trasę - zbliżyć się do wody i skrócić jej przebieg. W tej chwili musieliśmy ją wyznaczyć mało atrakcyjnymi dla rowerzystów terenami. W powiecie pszczyńskim kumulują się najistotniejsze trasy rowerowe, a sama trasa wzdłuż Jeziora Goczałkowickiego to projekt z olbrzymim potencjałem. To samo centrum województwa, a z drugiej strony przez ten teren przebiega trasa EuroVelo 4, więc jest szansa na ściągnięcie turystów nawet z dalszych zakątków Europy. Takie pomysły trzeba wspierać - mówi Aleksander Kopia.
Powiat pszczyński jest liderem projektu budowy trasy rowerowej wzdłuż Jeziora Goczałkowickiego, a zostanie on zrealizowany we współpracy z samorządami, przez które ma ona przebiegać. Partnerami projektu są też: Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów S.A. w Katowicach, Uniwersytet Śląski, Nadleśnictwo Bielsko, a także czeski samorząd obecnie Terlicko, który chce zrealizować u siebie podobny projekt związany z Jeziorem Terlicko.
Dokumentacja projektowa jest gotowa, wniosek o dofinansowanie I etapu trasy został złożony w ramach unijnego programu Interreg V-A Republika Czeska - Polska i czeka na ocenę. Według stworzonej koncepcji, w ramach odcinka realizowanego przez samorządy, rowerzyści będą mogli rozpocząć jazdę wzdłuż jeziora od skrzyżowania DW 939 z ul. Wierzbową w Łące i dojechać do Chybia, łącznie pokonując ok. 16,7 km. Kolejne odcinki byłyby realizowane w ramach innych inwestycji - GPW zadeklarowało już remont zapory bocznej - od mostu w Strumieniu do ujścia rzeki Bajerki, a po północnej stronie zbiornika przebiegać będą ścieżki rowerowe wyznaczone przez gminę Pszczyna w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych
powrót

Aktualny numer

Numer forum nr 9 (20 czerwca 2018r.)

Reklama