Lokalni wytwórcy promowali

21 czerwca 2021
6 czerwca w parku przy pszczyńskim skansenie odbyła się inauguracja Festiwalu Lokalnych Produktów Ziemi Pszczyńskiej. Lokalni wytwórcy na stoiskach promowali swoje produkty kuchni regionalnej oraz wyroby rękodzielnicze. Na przybyłych czekały między innymi naturalne sery, przetwory, makarony, miody, lokalne dania, były także naturalne kosmetyki, wyroby z lawendy, piękne rękodzieło - torebki, maskotki i inne.

Stoisko Gospodarstwa „Przewoźnikówka” z Pielgrzymowicach przyciągało zestawem serów dojrzewających, twarogowych z mleka krowów rasy Jersey i kóz alpejskich hodowanych we własnym gospodarstwie. Fromażeria GRUNeR także promowała sery wytwarzane wg receptury przekazywanej z pokolenia na pokolenie, Wiejska Chata oferowała makarony, jaja wiejskie, przetwory, chleb ze smalcem i inne smakołyki. Anna Mazur, która w Studzienicach prowadzi gospodarstwo "Lawenda pod lasem" oferowała sadzonki, bukiety, fusetki, susz oraz wodę lawendową. Z kolei Stowarzyszenie Pszczelarzy Ziemi Pszczyńskiej prezentowało różne rodzaje miodów, firma BeEco oferowała naturalnie wyrabiane kosmetyki i mydła, Rarytasy i Maszkety serwowały pyszne pierogi, krokiety, karminadle, a pani Bożena Rokita z Goczałkowic-Zdroju promowała ręcznie robione zabawki, serwetki, obrusy, torby.
W skansenie można było degustować, dokonać zakupów, ale też porozmawiać z producentami, poznać tajniki kulinarnego warsztatu. Te ostatnie prezentowała Oliwia Piech, 13-letnia mieszkanka Studzienic, która dotarła do półfinału 6. edycji programu MasterChef Junior. Oliwia przygotowała tartaletki z kremem patissiere, tartaletki z kremem pistacjowym oraz pierś z kaczki z karmelizowanymi jabłkami.
Zainaugurowany Festiwal Lokalnych Produktów Ziemi Pszczyńskiej potwierdził, że miejscowi producenci, rzemieślnicy, rolnicy i usługodawcy są zainteresowani stworzeniem lokalnej marki ziemi pszczyńskiej. Wychodząc naprzeciw temu czyni się kroki nad opracowaniem zasad przyznawania znaku jakości, stworzeniem identyfikacji wizualnej, przyznaniem certyfikatów oraz promocją produktów, które otrzymają markę. 16 czerwca z lokalnymi producentami i usługodawcami zaplanowano spotkanie z lokalnymi producentami i usługodawcami poświęcone stworzeniu systemu znakowania lokalną marką ziemi pszczyńskiej produktów wytwarzanych na terenie powiatu pszczyńskiego. Weźmie w nim udział Leszek Richter - ekspert ds. marki regionalnej, który od 2007 r. wdraża system znakowania miejscowych produktów w Mikroregionie Górolsko Swoboda.
Zachęceni zainteresowaniem i wsparciem w ramach projektu "Kuźnia kapitału ludzkiego i społecznego - podnoszenie kompetencji społeczności lokalnej w zakresie promocji lokalnych produktów Ziemi Pszczyńskiej" realizowanego z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, za pośrednictwem Lokalnej Grupy Działania "Ziemia Pszczyńska" , lokalni twórcy będą promować swoje wyroby i usługi także w pierwszy weekend lipca i sierpnia na parkingu przy goczałkowickiej zaporze.
Zainaugurowany Festiwal Lokalnych Produktów Ziemi Pszczyńskiej potwierdził, że miejscowi producenci, rzemieślnicy, rolnicy i usługodawcy są zainteresowani stworzeniem lokalnej marki ziemi pszczyńskiej. Wychodząc naprzeciw temu czyni się kroki nad opracowaniem zasad przyznawania znaku jakości, stworzeniem identyfikacji wizualnej, przyznaniem certyfikatów oraz promocją produktów, które otrzymają markę. 16 czerwca z lokalnymi producentami i usługodawcami zaplanowano spotkanie z lokalnymi producentami i usługodawcami poświęcone stworzeniu systemu znakowania lokalną marką ziemi pszczyńskiej produktów wytwarzanych na terenie powiatu pszczyńskiego. Weźmie w nim udział Leszek Richter - ekspert ds. marki regionalnej, który od 2007 r. wdraża system znakowania miejscowych produktów w Mikroregionie Górolsko Swoboda.
powrót

Aktualny numer

Numer 12 (3 listopada 2021r.)

Reklama